Грейпфрут – кой е по-полезен – червен или жълт?

Грейпфрут – кой е по-полезен за човека при здравословни проблеми – червен или жълт?

Грейпфрут съдържа пектин, форма на разтворими фибри, които забавят прогресията на атеросклерозата

В едно проучване на животни, хранени с високо холестеролна диета плюс пектин от грейпфрут, има 24% свиване на артериите, докато животни, хранени с високо холестеролна диета без грейпфрутов  пектин  – 45%.

Грейпфрут

Грейпфрут – червен или жълт?

И двете форми – жълт и червен грейпфрут могат да намалят нивата на LDL („лошия“) холестерол, като червеният грейпфрут понижава триглицеридите, както показва проучване, публикувано в списанието Food Chemistry.

Израелски изследователи от Университета Hebrew в Йерусалим първо тествали антиоксидантния потенциал на жълти и червени грейпфрути  за понижаване на холестерола при хората.

Изследването показало, че червеният грейпфрут съдържа повече биоактивни съединения и общи полифеноли, отколкото жълтия, но и 2-та грейпфрута са сравними по тяхното съдържание на фибри, фенолна и аскорбинова киселини, флавоноиди, въпреки че червеният грейпфрут съдържа малко повече флавоноиди и антоцианини.

В проучването, участниците добавили или червен грейпфрут, или жълт към ежедневната си храна. Резултатите показват, че и двата вида на грейпфрут довели до понижаване на LDL холестерола само за 30 дни: общият холестерол намалял с 15.5% при консумация на червен грейпфрут и 7.6% – при жълтия грейпфрут; LDL холестерола –  с 20.3% и 10.7% съответно; а триглицеридите с 17,2% и 5,6% съответно.

Грейпфрутът влияе положително на нивата на холестерола, но червеният грейпфрут е повече от два пъти по-ефективен, особено при понижаване на триглицеридите. В допълнение, 2-та грейпфрута значително подобрили нивата  на защитните антиоксиданти.

ВАЖНО: Проучванията показват също, че хората, приемащи статини, трябва да се избягват грейпфрут. Рискът от мускулна токсичност, свързана с прием на статини може да се увеличи, когато се консумира грейпфрут.

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *