Лоша миризма от урината – 8 основни причини – 1 част

Лоша миризма от урината – защо това се случва?

Ако урината мирише лошо, често това е свързано с храната или дехидратация. Ако обаче това продължи дълго време, трябва да се свържете със специалист, за да узнаете дали имате сериозни проблеми.

Урината има характерна миризма, дължаща се на карбамида. В зависимост от концентрацията на карбамид в тялото, урината може да е със силна или слаба миризма.

Когато възникне лоша миризма от урината, това е знак, че нещо се случва в тялото ни. Може би просто трябва да промените диетата. Или може да окаже по-сериозен здравословен проблем.

“Демир

1. Урината мирише лошо поради дехидратация на организма

Когато изведнъж забележите силна и остра миризма на урина, обърнете внимание на количеството вода, която пиете през последните няколко дни.

Не забравяйте, че трябва да пиете поне 8 чаши вода на ден. Ако не го правите, това може да доведе до проблеми със здравето.

Ако дехидратацията е причина за лоша миризма от урината, ще забележите, че урината е тъмно жълта или оранжева на цвят и има аромат на амоняк.

Като правило проблемът изчезва, когато пиете вода. За ролята на пиенето на вода сме писали повече в тази наша статия, която може да прочетете ТУК!

Ако този цвят на урината е съпроводен от слабост или екстремно изтощение, това може да се дължи на силна дехидратация. В този случай незабавно трябва да се консултирате с лекар.

2. Инфекции на пикочните пътища

Друга възможна причина, поради която урината мирише лошо, са инфекциите на пикочните пътища. Това е един много често срещан проблем и жените често страдат от него.

Лоша миризма от урината – 8 основни причини

Най-честите симптоми при инфекции на пикочните пътищаса:

Силно желание за посещение в тоалетната
Парене при уриниране
Коремна болка
Лоша миризма
Най-често срещаните бактерии при тези инфекции са Е. Коли. Важно е да посетите лекар, за да получите необходимото лечение.

3. Диабет

Този проблем може да се срещне и при пациенти с диабет.Има ли урината ви лоша миризма? Ако случаят е такъв, трябва да се консултирате с лекар, защото това може да е един от симптомите на диабета.

Ако вече сте диабетик и приемате хапчета, уверете се, че се придържате към режим за прием на лекарствата, защото тази миризма означава, че не правите това, което трябва.

Ако си инжектирате инсулин, говорете с Вашия лекар. Попитайте дали тази миризма може да бъде страничен ефект, а не знак за висока кръвна захар.

Очаквайте скоро втората част на тази статия …, за да научите останалите причини.

Enjoyed this post? Share it!

 

Молим, коментирайте!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *