Бразилски орех – за него се пише много в последно време
Бразилски орех – научете за него повече в нашата статия днес!
Бразилският орех расте не само в Бразилия, но и в други страни от Латинска Америка, защото той обича топлината и влагата.
Дървото, на което са ядките, достига до 50 метра.
А знаете ли това нещо за живота на дървото – то може да живее до 1 000 години. Това означава, че някои от дърветата днес са били свидетели на възхода и падението на северноамериканските цивилизации, на маите и ацтеките, на инките.
Между другото, бразилските орехи са били внесени в Европа от испанските пирати; те зават и името на ядките, с които са известни днес.
Съставът им е изумителен!
В Европа, ползите на тези ядки бързо са оценени. Калориите в тях са много наистина: почти 70% са съставени от мазнини, 20% -от протеин, така че дори и един орех може да е храна за човек през целия ден, ако не може да се храни нормално.
Почти всички от мазнини, открити в бразилските орехи, са ненаситени; Има и етерични масла, а пулпата съдържа въглехидрати, витамини и минерали като: фосфор, желязо, магнезий, селен, калий и други.

Бразилски орех – защо само трябва да се ядат по 2 ядки на ден?
Но най-много има селен: необходимо е да се приемат на ден до 2 бразилски ореха, за да получите дневната потребност на този елемент на 100 процента. Със селена са свързани и основните терапевтични ползи на тези ядки: те са с антиканцерогенен ефект, предотвратяват, забавят или дори спират развитието на различни тумори.
Консумацията на бразилски орехи помага при безплодие, нормализира хормоналните системи и репродуктивните органи, които пази от преждевременна менопауза; стимулира имунната система, предотвратява появата на атеросклероза и катаракта.
Селенът поддържа здравето и чистотата на кожата, красотата на косата, подхранва клетките ни – най-вече мозъчните клетки.
Но…има едно голямо НО!
Въпреки това, трябва бъдете внимателни: проучвания, проведени в големи университети в Нова Зеландия, показват, че селенът може да се натрупва доста бързо в организма.
В изследването са участвали около 100 души. Те са били обособени в 3 групи; за 3 месеца, хората от от първата група са яли ядки – по 2 на ден, а втората група е приемала селен, минерална добавка, а третата – плацебо.
В резултат на експеримента е доказано – хората от първата група в своята кръв са имали селен, който се е увеличил с повече от 64%, хората от втората група – с 61%. Забележително е, че в третата група, пората също са били с повече селен в кръвта си – 5,3%.
Учените отбелязват, че излишъкът може сериозно да навреди на здравето, и подчертават, че не трябва да се консумират повече от 2 бразилски ореха на ден.

Казвам се Маргарита Алексиева Рисувам, пиша, обичам животните. Но най-важното е здравето на човека. И най-високоплатената работа не може да върне здравето на човека. Писала съм за сериозни медии като „Хасковска Марица“ и Лекар.БГ. Сътрудник съм на zdrave.ws от 2013 г.
