Да, истина е – зехтинът помага за намаляване на риска от развитие на рак на гърдата с 66%!
Вие може би не вярвате, че студено пресованият зехтин помага за намаляване на риска от развитие на рак на гърдата?
Разбира се, вече сте чели много за рак на гърдата и тези новини ги четете със скептичен поглед.
Въпреки всичко, това изследване потвърждава ползата от зехтина.
Няма нужда да се повтаря отново, че правилното хранене и здравословният начин на живот ще ни предпазят от най-различни заболявания, включително и намаляват вероятността от развитие на различни видове рак.
Ние не искаме да кажем, че те могат на 100% да ни предпазят от рак на гърдата, тъй като има различни фактори, които не можем да контролираме.
Но може да се сведе до минимум този риск.
Прочетете статията ни, за да научите повече за всичко.
Ние всички знаем какви вреди причинява нездравословният начин на хранене, състоящ се от рафинирана захар, наситени мазнини, консервирани храни и консерванти. Това увеличава риска от различни заболявания и дори може да доведе до рак.
Разбира се, в процеса на образуване на тумори роля имат и генетиката, вредните вещества от околната среда, някои промени в структурата и метаболизма на клетките. Тези фактори не могат да се елиминират на 100 процента.
В Университета в Навара (Испания) наскоро публикуваха интересно проучване, което обяснява как зехтинът помага да се предпазите от рак на гърдата.
Ръководителят на проекта и директор на Института по здравеопазване Carlos III, Хесус Фернандес Креспо твърди, че това е работа с висока научна прецизност.
Проучването е продължило пет години и е обхванало 4282 жени, половината от които спазвали изключително средиземноморската диета с високо съдържание на директна консумация на зехтин. Втората група жени са консумирали обикновена храна.
Резултатите са потресаващи.

Как зехтинът снижава риска от рак на гърдата с 66%?
Сред жените, които всеки ден са приемали зехтин, има само 1,1% е регистрирани случаи на рак на гърдата, а в другата група – 2,9%, почти три пъти повече.
Зехтинът е в основата на средиземноморската диета, която се състои от здравословни храни.
Средиземноморската диета включва само полезни храни като зехтин и ядки.
Тази диета е богата на естествени антиоксиданти: портокали, лимони, пресни зеленчуци.
Включва храни с високо съдържание на фибри.
В нея се използват по-малко животински мазнини, в сравнение с други традиционни диети, ползва се пуешко и пилешко месо.
Според авторите на изследването, зехтинът съдържа компоненти срещу тумори, които се борят с образуването на злокачествени клетки.
Според това проучването, 5% от калориите, които навлизат в организма заедно със зехтина, могат да ни помогнат да се предотврати развитието на тумори с 28%.
Всеки ден трябва да се консумират 15 до 25 мл зехтин.
Зехтинът е естествен продукт, богат на витамини и антиоксиданти, особено витамин Е.
Както споменахме, средиземноморската диета предвижда превенция на всички видове рак, а не само на рак на гърдата.

Казвам се Маргарита Алексиева Рисувам, пиша, обичам животните. Но най-важното е здравето на човека. И най-високоплатената работа не може да върне здравето на човека. Писала съм за сериозни медии като „Хасковска Марица“ и Лекар.БГ. Сътрудник съм на zdrave.ws от 2013 г.

