Моркови, а, стига…това го знаем….
Ще ви признаем, често морковите се пренебрегват по простата причина, че ги смятаме за нещо доста обикновено….
Ама като чуем спирулина, киноа, хълцаме от възторг.
Морковите може да помогнеат не само на черния дроб и сърцето, но те са толкова невероятни, че дори може да ви дадот по-естествен тен и да подобрят коренно здравето ви.
100 грама моркови са само с 30 калории и 2 грама фибри.

Моркови – тотален хит за здравето
Съдържанието на витамин А в морковите е адски високо, нали?
Но не се притеснявайте, може да ядете моркови всеки ден без се предозиране с витамин А.
Реално витамин А от моркова се различава от приемането на витамин А на хапчета, защото морковите всъщност не съдържат витамин А. Те съдържат бета-каротин (антиоксидант), който телата ни се превръща във витамин А.
Тези високи нива на бета-каротин са това, което определя невероятните ползи от морковите за здравето.
Витамин А се използва рутинно за лечение на кожни заболявания като акне, екзема, псориазис, херпес, изгаряния и дори слънчево изгаряне. И грубата и суха кожа е често срещан знак, че не получавате достатъчно витамин А.
Дефицитът на витамин А е свързан с лошото нощно зрение.
Липсата на витамин А може да доведе до изсушаване на роговицата, язви на роговицата и увреждания на ретината.
Нашият съвет е: яжте моркови и очите ви ще са в топ форма.
Според Американския институт за изследване на рака, антиоксидантът бета-каротин, съдържащ се в морковиге се смята за защита на клетъчните мембрани от оксидативен стрес и инхибира растежа на раковите клетки.
Морковите съдържат естествено съединение, наречено falcarinol, което според учените забавя развитието на ракови заболявания.
Намерените в морковите антиоксиданти също се смята, че пазят от появата на рак на устната кухина, рак на хранопровода, рак на стомаха и рак на маточната шийка.
Нещо повече, приемът на висока доза каротеноиди води до 20% намаление на неприятните симптоми в менопауза, стопира рака на гърдата; намаляване с 50% честотата на рак на пикочния мехур, маточната шийка, простатата и дебелото черво.
Учени от Станфордския университет, Факултета по медицина са установили, че хората с обща генетична предразположеност към диабет тип 2, могат намалат риска от развитие на това заболяване чрез консумирането на бета каротин.
Дори и за тези, които вече имат диабет, то морковите са безопасни храни.
Но моркови играят особено важна роля за предотвратяване на коронарна болест на сърцето.
Изследване на над 20 000 души, което се провежда в продължение на 10 години, установи, че по-високият прием на оранжеви плодове и зеленчуци, особено моркови, може да предпази от този проблем.
Редовната консумация на моркови (заедно с риба и листни зеленчуци) също беше установено, че води по-нисък риск от инфаркт при жените.

Казвам се Маргарита Алексиева Рисувам, пиша, обичам животните. Но най-важното е здравето на човека. И най-високоплатената работа не може да върне здравето на човека. Писала съм за сериозни медии като „Хасковска Марица“ и Лекар.БГ. Сътрудник съм на zdrave.ws от 2013 г.

