Синдром на хроничната умора се лекува с черен шоколад
Последни проучвания посочват, че шоколадът помага да се излекувате от синдрома на хроничната умора. В направените изследвания са участвали над 1500 доброволци, които са страдали от това заболяване.
В продължение на 8 седмици всички представители на обследваната група са приемали по парче черен шоколад 3 пъти дневно.
В края на проучването са отбелязани значителни положителни промени в общото здравословно състояние на доброволците.
Вижте положителните свойства на шоколада:
• Шоколадът като вълнуващо преживяване. Какаовите зрънца, използвани за направата на шоколад, съдържат значителна доза кофеин. Приет в умерени дози той повишава умствената и физическата работоспособност, намалява умората и сънливостта. Освен всичко това, сладкото лакомство стимулира производството на серотонин, който подобрява настроението.
• Шоколадът забавя стареенето на кожата. Според учените, любителите на черен шоколад спокойно могат да забравят за проблемите на кожата и оставените по нея следи от годините. Достатъчни са само няколко парченца дневно от черното лакомство, за да се забави разрушаването на колагеновите нишки и да се подобри обмяната на веществата в кожата.
• Шоколадът предпазва от диабет и затлъстяване. Натуралният шоколад значително намалява риска от развитие на диабет и евентуално затлъстяване на тялото. Според учените това благоприятно въздействие на шоколада се дължи на съдържащите се в него антиоксиданти.
• Черният шоколад помага в борбата с излишните килограми. Учените са на мнение, че черната наслада намалява апетита за вредни продукти. Той е богат на антиоксиданти и значително намалява желанието за прием на прекалено мазни, сладки или солени храни.
• Шоколадът е много полезен за сърцето и кръвоносните съдове. Учени от университета в Сан Диего установяват, че тъмния шоколад съдържа флавонол, които имат антиоксидантни и провивовъзпалителни свойства, които се отразяват изключително добре върху сърцето.
Учените обаче са на мнение, че с шоколадът в никакъв случай не бива да се прекалява, тъй като има доста калории. За предпочитане е какаото в шоколада да е най-малко 70% и в него да няма присъствие на вафли или карамел.
Още мнения за полезните свойства на шоколада четете ТУК

Виолета Станева е специалист психолог с медицинско образование. След дългогодишна частна практика се отдава на писането и публикува няколко книги на английски език. Сътрудничи на сайта Здраве.ВС от 2012 година.


